Bed Camper  thumbnail

Bed Camper

7 min read

We bekijken het gemeentehuis en de kerk, die een mooie promenade heeft tot aan de doorgaande weg - camper plaatsen. De camperplaats ligt aan een weg met bodega’s, en één nodigt uit om binnen te kijken. “Vente de vino” staat er. We kopen 2 pakken wijn, een witte en een rode van elk drie liter voor een klein prijsje

De route van vandaag gaat naar Escucha, vlak bij Montalban. Nart kiest een “groene” route uit, die door een kloof en langs de rivier de Turio gaat. Het is weer zeer indrukwekkend: afdalingen met haarspeldbochten, smalle straatjes door dorpjes, soms onder en dan weer bovenlangs. camper plaatsen. En dan al die steile rotswanden met allerlei kleurschakeringen: rood, bruin, oker, geel, oranje

Toch komen we steeds weer op een hoogte van zo’n 1000m uit. De N 420 waar we het laatste stuk over rijden heeft lange hellingen en afdalingen. Het is heel rustig in deze dunbevolkte streek (Mobilhome opkopers). De hoogste col die we passeren is De Puerte San Just op ruim 1400 meter

Er wordt druk gewerkt aan toilet- en douchegebouw en ook de service is nog niet af. Water en stroom zijn wel aangesloten. Toch is de plaats niet erg aantrekkelijk. Er staan hoge muren omheen; een uitzicht van nul komma nul. Dit dorp is van oudsher een mijnwerkersplaats. camper plaatsen. Tot in de zestiger jaren werd er steenkool gedolven

Er is een mijnmuseum, waar vaak schoolklassen excursies komen maken. Huizen zijn beschilderd en mijnwerkersattributen staan links en rechts uitgestald. Ondertussen hebben we gezien dat er voor de komende dagen sneeuw wordt verwacht in de Pyreneeën (camper plaatsen). We besluiten om niet via de Vielha-tunnel Frankrijk in te gaan, maar via de kust

Wat Moet Er In Een Verkoopovereenkomst Van Een Camper?

Een andere optie is via Perpignan, maar zo liep onze heen-route ook al. Donderdag 22-02-2024 Via Daroca naar Calatayud We zijn in de provincie Aragón. Op advies van onze reisgids van de ANWB gaan we een kijkje nemen in Daroca, dat op onze route ligt. Alweer een erg rustige weg met zo af en toe links of rechts dorpjes met hoge kerktorens of een kasteel(ruïne).

We wandelen de “hoofdstraat” in via een “sprookjes”- poort. De straat staat vol met oude panden, al dan niet in goede staat. Hoog boven ons, rondom, zien we restanten van een stadsmuur ( oorspronkelijk 4 km lang) en torens (camper plaatsen). In een klein straatje staat opeens een joekel van een basiliek

Dit van oorsprong Romaanse bouwwerk uit de 12e eeuw werd in latere eeuwen vergroot en herbouwd. In de apsis staat een zeldzaam Frans-gotisch stenen altaarstuk. Camper inkoop. camper plaatsen. Als je het bekijkt, vraag je je af hoe dit topzware beeldhouwwerk nog nooit van de kleine sokkel is gevallen. Aan het einde van de hoofdstraat staat weer een poort

We bedenken ons geen moment en beginnen aan de klim. Gelukkig hebben we onze wandelschoenen aan, maar een wandelstok zou, blijkt achteraf, toch wel makkelijker zijn geweest. Al gauw lopen we langs de restanten van de muren en het oude kasteel (camper plaatsen). Het is een hele klim en we hebben steeds weidser zich op de stad beneden en ook de basiliek is goed te zien

Camper Dakraam

Het gaat steeds hoger, tot aan de plek waar zendmasten zijn neergezet. Dan daalt het pad kronkelend af, door een naaldbomenbos en langs nog meer torens. Het is opletten op het losse-steentjes-pad (camper plaatsen). Na 1,5 uur komen we weer heel beneden aan bij de eerste toegangspoort. Het was een prachtige onderneming

Dan rijden we door naar Calatayud - camper plaatsen. Ook dit moet een bezienswaardige stad zijn, maar dat zullen we morgen bekijken. Wel gaan we nog even een rondje maken langs de rivier de Jalón, waar we vlak naast staan, en wat later in het centrum een hapje eten bij een soort cafetaria, dat een uitstekende Spaanse en Japanse keuken heeft

Twee drankjes erbij voor nog geen €15,- p - Motorhome opkoper.p. Als we buiten komen regent het. gelukkig hebben we een paraplu bij ons, want toen we vertrokken vielen er al wat druppels. Morgen gaan we hier het centrum bekijken. 23 feb. 2024 🇪🇸 vanuit Spanje Zaterdag 17-02-2024 Naar Guardiana de Jaén We schuiven vandaag weer stukje op naar het noorden en laten de Sierra Nevada achter ons

Onderweg naar Guardiana de Jaén maken we nog een tussenstop bij een supermarkt en een Chinese “Action”. Die laatste is enorm groot en je kunt er bijna in verdwalen. Maar er zijn altijd bruikbare spullen te vinden en het is leuk even rond te snuffelen (camper plaatsen). Tegen tweeën zijn we op de gratis camperplaats, die via wat kronkelweggetjes toch makkelijk te vinden is

Scheidingsrelais Camper

We lunchen even en gaan dan op ons gemak dit stadje verkennen. Het is wel weer wat klimwerk - camper plaatsen. Een kasteel, twee kerken, een mooie bron en een fontein. Een terrasje op het plein bij het gemeentehuis, nodigt uit voor een drankje en dat doen we, lekker in het zonnetje. Wat opvalt is, dat er twee monumentjes voor Covid-slachtoffers zijn geplaatst

een Finse. Die zien we bijna nooit. Het is een rustige plek. Morgen weer verder. Zondag 18-02-2024 Úbeda Nadat we net buiten het dorp de tank hebben volgegooid, rijden we door via Jaén en Baeza naar Úbeda, zo’n 60 km. Het is een heel rustige snelweg en we zitten nog steeds midden tussen de olijven.

De camperplaats is makkelijk gevonden en we gaan meteen op pad. Het weer is nog steeds mooi zonnig. We gaan eerst naar het toeristenkantoor voor een stadswandeling. camper plaatsen. We krijgen een plattegrond en een aanbevolen route mee. Het oude centrum staat vol met goed bewaard gebleven renaissancistische gebouwen. Er lopen diverse gidsen met groepen rond

Eén van de mooiste is wel de Capillia de Salvador, een particuliere grafkapel uit de 16e eeuw. Hier krijgen we bij de entree ook een audioguide mee, maar die geeft zoveel informatie dat we die amper beluisteren - camper plaatsen. Het is vooral goed kijken naar de details van bv. het gouden hoofdaltaar, de plafonds en de beeldhouwwerken in de vensters, deurposten en het orgel

Overal zijn straatjes en parkjes met terrassen. camper plaatsen. Vanaf de stadsmuren is er weids uitzicht op de omgeving. We komen langs een opvallend druk café:” Calle Melancolia”. De zanger Joaquin Sabina, in Úbeda geboren en getogen, heeft hier een lied over geschreven en gezongen. (Thuis maar eens beluisteren). Tegen drie uur zoeken we op de Plaza del 1e Mayor een terras in de zon en drinken wat

Caravan Zelf Verkopen Of Via Bemiddeling

Daar is het binnen bloedheet (camper plaatsen). Gauw de ramen open! We kunnen/mogen hier niet met onze campingstoeltjes buiten zitten, staat op een groot infobord. Die regel is er wel vaker op een gratis camperplek. Ook de luifel mag niet uit en je mag geen wasgoed ophangen. Dat zijn campingactiviteiten. Je kunt er een boete voor krijgen

Morgen gaan we een flink stuk rijden, want we zijn tenslotte op weg naar huis. camper plaatsen. Maandag 19-02-2024 Naar Chinchilla de Monte-Aragón Alweer een zonnige dag. Na de nodige boodschappen rijden we 220 km verder naar het noorden. We gaan halverwege Andalusië uit en komen in de autonome regio Castilië- La Mancha

We blijven min of meer op hoogte (800 – 900 m). Opvallend zijn de grote populierenbossen in het landschap. De olijfboomgaarden zijn niet meer zo talrijk. Albacete is een grote industriestad en daar rijden we met een grote boog omheen om op een prachtige camperplaats te komen in het bergdorp Chinchilla de Monte-Aragón.

We lunchen eerst en gaan dan op pad (camper plaatsen). Het toeristenkantoor is vandaag gesloten maar, met behulp van Orux-maps op de gsm vinden we een route. Het is wel klimmen weer; eerst naar het centrale plein, via de stadspoort, met een grote kerk en het gemeentehuis. We gaan nog verder omhoog, meestal via trappen en komen aan de noordkant in een wijkje met witgepleisterde grotwoningen die stapelsgewijs in de rotsen zijn uitgehakt

Luxe Camper Huren

We zien dat enkele huisjes nog zijn bewoond. Deze werden in de 16e eeuw gebouwd buiten de muren van de stad voor moslimfamilies die uit Guadix en en Granada moesten emigreren (camper plaatsen). Via een aantal kleine straatjes, (die hier verrassend netjes zijn, doordat je niet elke 2 meter hoeft uit te wijken voor hondendrollen) omlaag en wat verder weer omhoog, komen we bij het middeleeuwse kasteel dat in de 15e eeuw het bolwerk was van de ridders van Santiago