Tweedehands Concorde Camper Te Koop  thumbnail

Tweedehands Concorde Camper Te Koop

7 min read

Op het strand is geen optie, want we zien dat de vloedlijn bijna tot de rand van de bossage komt. Wel zijn er verhogingen waar we de Toy zouden kunnen parkeren, maar het is er vergeven van het aangespoelde afval vanuit de zee. camper brussel. We houden vol en vinden uiteindelijk een open plek met minder afval

Als we zitten, genieten we van het uitzicht op de Atlantische Oceaan. “Zullen we even zwemmen?”, vraagt Jeroen. Waarom ook niet - camper brussel. We koelen af in het qua temperatuur aangename water. Het is wat troebel door de golven die het zand omwoelen. Daarna wandelen we over het strand en vinden een zandpad dat naar een mooie lodge leidt

Bij de Toy eten we een broodje. camper brussel. Af en aan rijden er open auto’s met toeristen over het strand die naar ons toeteren en zwaaien. De koeien hebben genoeg van de stranddag en lopen langs onze auto, waarschijnlijk op weg naar huis. Voordat het donker wordt, nemen we een douche en maken we een soepje

Op het strand rijden is nu een ‘no go-area’. camper brussel. De golven rollen met veel lawaai het strand op. Het is nog donker, maar de volle maan laat zich al laag aan de hemel zien. Vannacht zal hij de zee omtoveren tot een zilverkleurige zee. Ons reistempo is soms snel, maar regelmatig relaxt

Het tij is om 10.00 uur op zo’n hoogst, 6 uur op en 6 uur af. Jeroen zet de stoelen bij de branding. Een prachtige koele plek voor ons ontbijt met bijna natte voeten. Het is een zeer rustig strandje (Motorhome opkoper). Slechts een handjevol Senegalezen, een aantal toeristen op een fiets, in een pick-up, op een squad, twee wandelende Spanjaarden, een vliegtuig, drie honden, twee gieren en de kudde strandkoeien passeren onze ‘DINKY TOY Ecolodge’

Camper Keuken

Dat klinkt aannemelijk - camper brussel. De Spanjaarden, moeder en zoon uit Barcelona, nodigen wij uit voor de koffie en een gezellig praatje over hun vakantie en hun belevenissen. De tijd verglijdt en wij berusten ons in het totale nietsdoen. Vroege Vogels zijn we niet. Dat is ook niet nodig, want vanwege vloed kunnen we niet het strand op rijden

Een Senegalees, genaamd Isa, wandelt met zijn twee honden over het strand. camper brussel. We nodigen hem uit voor de koffie en hij geeft ons pinda’s. De honden laten zich graag door ons aanhalen en met hun natte neus sporen ze ons voortdurend aan om hen te blijven aaien. Het lange strand is populair bij de toeristen

Vandaag vertrekken we naar het dorp Cachiouane en verlaten we de ‘Dinky Toy Ecolodge’. Volgens Asi is er een piste. Overigens is er nu weinig eco aan ‘onze’ lodge. Achter de Toy is het werkelijk vergeven van het afval. We verbazen ons over de hoeveelheden slippers waarvan alleen de linker of rechter slipper is te zien.

Een wereldwijd ongewenst probleem dat maar niet wordt opgelost. camper brussel. Sterker nog: Europa verscheept zijn plastic afval naar lage lonenlanden in Azië en Turkije. Europa zegt dat het geen afval is, maar dat het ⁸grondstoffen zijn. Echter, die landen hebben helemaal geen capaciteiten om het te recyclen. In werkelijkheid is slechts 3 procent van al het plastic recyclebaar

In het centrum staat een grote oude boom, een kapokboom. Als de zaden rijp zijn, springt de vrucht open en dwarrelen de ‘witte watten’ op de grond. Kapok is een uitermate geschikt vulmiddel voor kussens en matrassen. Deze boom noemt men ‘l’arbre form agée’, omdat de oude boom zich in de loop der jaren heeft gevormd tot zoals het er nu uitziet.

Camper Vw

De boom is indrukwekkend en monumentaal (camper brussel). Motorhome opkoper. Om naar Cachouane te komen, volgen we de zandpiste van 8 km. Hiervoor zetten we de Toy in de 4 laag voor meer grip, want de sporen zijn diep en het zand is mul. We rijden 25 km p/u en we genieten volop, want dit vinden we nou eenmaal leuk! Regelmatig krassen de takken van de bomen en het struikgewas tegen de Toy, zo smal en laag is het pad

Hij vertelt dat we net buiten het dorp kunnen parkeren. Het pad er naar toe is zo smal, dat Ismaël de weg vrij maakt door een deel van het houten hek te verzetten. Jeroen rijdt door en Ina loopt met Ismaël naar hem toe. Jeroen heeft een mooie open plek onder oude bomen gevonden, maar hier mag hij niet staan.

Ismaël stapt in de auto en wijst Jeroen een betere plek. De Toy rijdt dwars door de bush-bush tot aan de rivier de Cachiouane Bólon. Hier is de bushtaxi in zijn element en staat hij fantastisch met uitzicht op de rivier en de piroques die passeren. camper brussel (Opkoper motorhomes). Nadat we zijn geïnstalleerd, lopen we met Ismaël naar Campement Sounka die door de familie wordt gerund

Dat hebben we al in Gambia gedaan. Het was zo fantastisch, dat we het nog een keer willen beleven. De dag begint vrolijk met een vogelconcert. We horen verschillende vogels en een grote variëteit aan geluiden waar Ina bijnamen voor heeft gekozen: lachvogel, schreeuwvogel, zenuwvogel, ariavogel. Het is een genot om ermee wakker te worden.

Garmin Camper 1090

Tijd om uit bed te komen want we hebben om 10 uur een afspraak met Ismaël om in de mangrove te varen. Omdat het vloed is, lopen we via het veld naar ‘Campement Chez Papis’. Ismaël komt ons al tegemoet. camper brussel. We wachten totdat de piroque arriveert. Niemand heeft haast. “Dan kan ik ondertussen wel even vissen met een blinker”, zegt Jeroen

“Ik zal me dood lachen als je een vis vangt”, zegt Ina. Het is druk met piroques op de brede Cachouane Rivier. De vissersboten varen naar zee om te vissen. Opeens zien we in de verte zwarte dolfijnen. Wat een geluk, want ze laten zich niet altijd zien. “Ja! Ik heb beet!”, roept Jeroen verrast, maar helaas laat de vis los en hij zwemt er vandoor.

Dit keer heeft hij geluk. Met aanwijzingen van Demba de visser haalt hij een vis binnen. “Laat de lijn vieren zodat de grote vis moe wordt, anders breekt de lijn!” roept hij. De vis komt boven water en we zien hoe groot hij is. camper brussel. Demba wijst met zijn armen hoe groot hij wel kan worden

Dat is een applaus waard. Dan haalt Demba de vis en geeft hem aan Jeroen. Hij moet hem stevig beetpakken want het beest spartelt hevig. Gauw legt Jeroen de vis in de autoband. Het is een ‘poisson Otolithe’. Vanavond wil Ismaël de vis bij de Toy grillen en zullen we samen eten.

Caravan Inkoop Noord-holland

De vissers hebben oesters in de mangrove geoost. Hier worden ze gegrild op houtskool en volgens Ismaël smaakt het ‘multo bien’. Hij zal ze ons laten proeven - camper brussel. Wij zijn niet zo gek op oesters en zeker geen fan van de rauwe zoute oesters en daarom zijn we benieuwd hoe deze gegrilde oesters zullen smaken

Wat een heerlijk ontspannen tempo. We vertrekken met Ismaël en de 25 jarige Bonnoi, de kapitein van de polyester piroque, naar de mangroven. De rivier is breed. De mangroven bestaat uit verschillende eilanden met enkele dorpen. Deze zijn alleen met een piroque bereikbaar. We stappen uit de boot om het dorp Sifoka te bezoeken.

Ismaël vertelt ons dat elk jaar in december gedurende drie dagen een groot feest wordt georganiseerd voor de regio Cap Skirring en dat het feest wordt gehouden in Sifoka - camper brussel. Sifoka kent een jaarlijks terugkerende traditie. In augustus na de rijstoogst vangen jonge mannen en vrouwen in de avond en nacht kippen die nog los lopen

Als ze gevangen zijn, worden ze bij de tamtam geslacht en de kop en botjes worden aan de stam van de grote boom gehangen. In het dorp zien we Ismaëls ‘petite maman’ werken. Met een soort machete, een soort kapmes haalt ze nootjes uit de vrucht ‘pomme blanc’ (camper brussel). De vrucht heeft niets te maken met een appel

Een lekkere aparte smaak. Ismaël heeft veel tantes en ooms, mama’s en papa’s, echter één biologische mama en papa. De mensen hebben drinkwater en (af)waswater afkomstig uit de putten die in de regentijd in juni, juli en augustus water opvangen. We wandelen verder naar Wendaye, het dorp waar Bonnoi vandaan komt.

Camper Huren Met Hondenbench

Hierin heeft men een dijk gemaakt en zie daar de verbinding tussen de twee dorpen. camper brussel. We bereiken de rand van het dorp. Daar zien we onder een schaduwboom de plek waar vrouwen oesters schoonmaken. De schelpen worden gebruikt om de dijk mee te verstevigen. In dit dorp verkoopt een imker honing